onsdag 7. mars 2007

Bank i bordet

På ukeplanen står det "EKSAMEN-LES"!!! Så langt er jeg faktisk fornøyd. Med is i magen og kaffe på termosen, busser jeg opp til skolen og benker meg ned på lesesalen. Det eneste som bekymrer meg, er all dritten som svever i luften. Hvis man ikke blir fanget av influensaen,blir det kanskje dosjuka..av frykt for å bli smittet,er jeg ikke bare nøye med vitamindoser og appelsin fråtsing..for at jeg ikke skal bli syk,blir det en del banking i bordet også. I begynnelsen var jeg bare overtroisk,men nå har jeg kanskje fått tvangstanker. På en god dag blir det ikke banking for EN enkelt ting,men for alle fæle ting som kan skje; kreft,ulykker,død og elendighet.. og jeg banker i vei; på bildøra,bordet,eller søppelkassa. Det må helst lage lyd. Idag banket jeg på husveggen..polakkene trodde sikkert at jeg kjente etter om de hadde gjort en god jobb. Men..egentlig skulle jeg ikke skrive om dette..jeg prøver å kvitte meg med dette tøyset..også lurte jeg på: Man sier jo "bank i bordet" også banker man..men når er det for sent å banke? Må man banke med en gang..?

2 kommentarer:

Dyveke sa...

haha:) jeg tror man kan banke akkurat som man vil, eller jeg velger å tro det. Eksamenslesing er det jeg også holder på med, imorgen kl 09 er det for sent.. Du får ha lykke til! Og si fra hvis du tilfeldigvis har tenkt deg til Tvedestrand i helga!

Anne-Linn sa...

Hmm..blir det ikke feil å banke to timer senere? Trodde man måtte banke med en gang,før mystiske krefter settes i sving? Kanskje hvis man banker ekstra mye?