tirsdag 30. januar 2007

Ja,så var klokka snart ett og nå fortjener jeg en pause..jeg har nemlig eliminert hybelkaninene,tørket masse støv,støvsugd,vasket opp,skiftet sengetøy..og..vasket gulvet:) Imens jeg surret rundt, tenkte jeg på dette;

Hvis noen blir valgt til en topp politiker,burde dette være obligatorisk:

1)Være hobbypsykolog for soldater som blir tvingt til å drepe uten å vite hvorfor.
2)Holde et sultrammet barn i armene
3)Se mennesker bli torturert eller henrettet
4)Gå dag og natt,uten mat og drikke til en flyktningsleir- kun livet som innsats. Der skal de leve noen måneder, for å så reise den lange veien til et land,søke om asyl og få søknaden avslått.
5)Holde hånden til en gammel mann som lengter etter døden-ensomheten er det eneste som fyller tilværelsen hans
6)Rydde lik av sivile,som er drept av de våpnene som hans/hennes land produserer.
7)Sende barna til elendige skoler fordi staten prioterer midler til forsvaret (eller seg selv) fremfor utdanning.
8)dyrke jord med to bønner: 1)At avlingen gir nok mat til barna 2)at det er din hakke og ikke ens egen lille fem-åring som treffer en mine..

2 kommentarer:

Ave sa...

utrolig bra du fikk deg blogg anne-linn! :)

Cecilie sa...

eg e så enige..altfor mange politiske ledere ser kun målet og glemme veien de må gå for å komme dit. De ser kordan det kan bli og diverse sånne tanker..som e bra.. men de glemme jo at det e en vei å gå for å komme dit. Og det å kunne ofre seg selv og sine egne personlige behov for andre AV OG TIL må være en selvfølge. For å endre verden må man først og fremst bli forvandlet selv! AMEN