mandag 15. januar 2007

Nattens drøm


Jeg var hjemme i huset på Østerå. I øverste etasje hadde vi plutselig fått noen leieboere som begynte å kjefte på meg. Jeg hadde nemlig drept den fine fuglen som pleide å sitte i kjøkkenvinduet. "Drepte den,nei? Den var dø og jeg kastet stein på den for å få den ned!" Men,neida..fuglen hadde bare hvilt seg litt..og jeg hadde steinet den til døde. Jeg våknet opp med drit dårlig samvittighet. Denne drømmen tror jeg har sammenheng med en veldig trist historie jeg hørte fra Ørjan igår. En kollega av han hadde fortalt at han og noen kompiser hadde gått inn på et område og skutt x-antall stakkars trostunger. Bl.a satt det fire stykker på en rot og koste seg. Så skjøt de den ene pip pip-en til høyre og de andre kikket forskremt på den tomme plassen. En etter en skjøt de..tilslutt satt det kun en unge igjen,som redd og forvirrret kikket fra side til side. OGSÅ DREPTE DE DEN OGSÅ!! Mitt hjerte blør..

Ingen kommentarer: